DIRECTORI DE CREAȚIE

Privilegiul de a lucra în publicitate

Cu un tată businessman care îi spunea Be a success! și o mamă artistă, poetă și ecologistă, care îi spunea să facă ceva de care îi pasă cu adevărat și să încerce să aibă un impact pozitiv asupra lumii (“evident că nu mai sunt căsătoriți acum”, zice fiul și sala răsună de râsete), David Droga vorbește despre ce înseamă pentru el să lucrezi în advertising și arată cele mai recente exemple de idei care definesc succesul Droga5, în acest speech ținut la o conferință recentă, în Capetown.

Înainte de toate vorbește despre mindset-ul cu care începe fiecare piece of work, ținând cont de faptul că trăim într-o eră în care oamenii au reușit să creeze tot felul de metode de a da skip la ce facem noi, la reclame – deci dacă i-ai prezenta industria de publicitate unui copil, i-ai spune: “oamenii tot inventează noi tehnologii ca să poată să NU se uite la ce faci tu la job” – iar asta e terrifying, spune Droga, dar și fantastic în același timp, pentru că ne provoacă pe noi, storytellerii, să creăm lucruri care sunt demne de atenția oamenilor:

I’m not out to prove how creative I am, how artsy I am, I always judge things by: why should the people on the receiving end of this care about it?

David Droga

Mai spune că el nu urmărește să creeze lucruri disruptive, că nu vrea să întrerupă pe nimeni de la nimic, ci să facă lucruri pe care oamenii le caută și le apreciază, cum a fost în cazul campaniei #ForTheThrone – pentru ultimul sezon din GoT. Prezintă spotul pentru SuperBowl HBO x Bud Light, în care a convins clientul (deși nu era clientul lui și a trebuit să lucreze împreună cu Wieden+Kennedy) să-și lase cavalerul Bud Light ucis de Ser Gregor din Game of Thrones (“We had to do what GoT always does, which is – you get killed”). Din aceeași campanie – What would you do #ForTheThrone? – a făcut parte și HBO x Red Cross – “Bleed For The Throne” – campanie în care cei care donau sânge primeau acces la un teaser exclusiv GoT și bilete la premiera ultimului sezon, cu toți actorii din film.

Continuă cu diverse exemple pe care le puteți vedea aici și închide sublim cu un manifesto pe care îl putem pune în buzunar for a rainy day:

I get paid to daydream. Everybody in this room who gets paid to put your opinion, your imagination, your thought process and your belief system on a piece of paper or a design or on film, we are the lucky ones. And as the world gets automated and all the other jobs are disappearing, the one thing that’s going to be the hardest to get rid of it’s the Original Thinkers.

David Droga

Continuă cu importanța jobului de Creative Thinker, cel care face ca lumea să fie un loc în care să-ți placă să trăiești:

We are in the time of the Creative Thinkers. Linear and logical people make the world go round, but it’s the creative people who make it worth living in and that’s the sort of world that I want to be part of. 

David Droga

Să remarcăm și eleganța cu care se încheie discursul, cu mulțumirile adresate echipei, acei oameni that make him look good 🙂

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.